Robbenisland en Kaap de goede Hoop - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anne Smudde - WaarBenJij.nu Robbenisland en Kaap de goede Hoop - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anne Smudde - WaarBenJij.nu

Robbenisland en Kaap de goede Hoop

Blijf op de hoogte en volg Anne

04 November 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Yolande, ik vond het aquarium interactief omdat er allerlei hoekjes waren voor kinderen. Zoals een kikkerpoppentheater en een aquarium waar de waterplanten meedeinden op de muziek. Erg leuk!
En ja, je kon meezwemmen met de haaien, maar dat vond ik nog iets te ver gaan. Misschien een andere keer.

Elijah, ja hoor, het gaat goed! Mooi land!

Gisteren ben ik naar Robbenisland geweest. Een mooie aantocht erheen en daarna een rondrit op het eiland, er wonen nu nog mensen. Niet veel kinderen dus de lagere school daar is gesloten... De groep in de bus was half lokale mensen en half toeristen. Dat vond ik in elk geval erg leuk, de Zuid afrikanen ook wel, toen ik met ze ging praten.
De gevangenis waar Mandela heeft gezeten natuurlijk ook bezocht. Zijn cel was echt klein, andhalf bij twee meter. We werden rondgeleid door een ex-gevangene, dat vond ik ook wel bijzonder.

Vandaag ben ik met een groep naar Kaap de goede Hoop gegaan. Eerst langs een baai met pinguins, boulder heette die, en daarna door naar de Kaap. Daar mochten we 15 kilometer naar beneden fietsen. In twee etappes. Wel wennen, we moesten links rijden....
Bij het eindpunt was dan het meest zuidwestelijke punt van zuid-afrika. Druk met toeristen maar ontzettend mooi. Daar konden we omhoog klimmen en een wandelroute lopen van ongeveer een uur. Daar mijn eerste 'wilde dieren' gezien. Struisvogels en dassies, dassies zijn een soort grote konijnen of cavia's. Er zaten er hier twee met zo'n 20 kleintjes.
Op de terugweg naar Kaapstad ook nog apen gezien.
Morgen vroeg op voor het vliegtuig naar Swasiland.

Bij de opdrachten van Spikkel heb ik foto's geplaatst van de opdrachten die ik al gemaakt heb.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 24 Aug. 2012
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 25339

Voorgaande reizen:

01 November 2012 - 01 Februari 2013

Afrika 2012

Landen bezocht: