Lilato is officieel - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anne Smudde - WaarBenJij.nu Lilato is officieel - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anne Smudde - WaarBenJij.nu

Lilato is officieel

Blijf op de hoogte en volg Anne

25 November 2013 | Nederland, Amsterdam

Afgelopen vrijdag ben ik met twee goede vrienden bij de notaris geweest. Deze heeft geheel vrijwillig Stichting Lilato Foundation, afgekort Lilato opgericht.
Sinds vandaag is ook onze website www.lilato.com online.
Vanaf nu kan het fondsen werven voor de straatkinderen in Livingstone beginnen :-)
Voor wie nog een goed idee heeft om fondsen te werven: info@lilato.com

• 26 November 2013 - 08:45

Maarten:

Beste Anne, althans ik neem aan dat dit je naam is. Gefeliciteerd met de oprichting van je stichting. Heel goed om op deze manier bij je vrijwilligerswerk betrokken te blijven. Ik neem aan dat je in Livingstone gewerkt hebt, en nu je positieve energie en ervaring gaat omzetten naar nog meer aandacht voor dit project. Werk zelf al sinds 2008 in Zd Afrika voor een grote NGO met zo'n 600 kinderen, en heb onlangs ook in NL met een aantal vrienden een stichting opgericht. Werk afwisselend in SA en in NL en komend jaar wordt dat weer meer SA dan NL. Onze website is www.abantwanebelanga.com Reden voor de oprichting van de stichting is dat veel mensen ons wel willen helpen, maar liever niet rechtstreeks storten op een afrikaanse rekening, bovendien kent men ons persoonlijk en dat is al veel beter. Verder hebben we ons aangemeld als ANBI instelling via Geefgratis.nl (zeker eens kijken) omdat schenkingen hierdoor aftrekbaar zijn van de belastingen. Verder staan wij regelmatig met afrikaanse spulletjes op markten en sturen we nieuwsbrieven rond en hebben we een groot netwerk waarmee we werken. Fondsenwerving is echt een dagtaak, en je moet niet stilzitten en niet bang zijn te vragen aan mensen en bedrijven om je te helpen. Kerst komt er aan en dus geven mensen sneller iets. We hebben contacten met kerken en parochies en jongeren groepen. Kortom iedere mogelijkheid aanspreken. Er zijn veel interessante stichtingen met veel geld en ook bedrijven die links hebben met Afrika die je dan zou kunnen aanschrijven, maar weet dat je een gericht plan en budget moet hebben als je geld aanvraagt, ook de afhandeling naderhand aan je sponsors is meer dan belangrijk. Mensen will weten wat er met hun geld gebeurd.
    Heel veel succes in de wereld van fondsenwerving. Mocht je meer willen weten dan mag je zeker eens mailen, uitwisseling is erg belangrijk. ankemaarten@mac.com

Groetjes uit Johannesburg