Geen walvishaai - Reisverslag uit Inhambane, Mozambique van Anne Smudde - WaarBenJij.nu Geen walvishaai - Reisverslag uit Inhambane, Mozambique van Anne Smudde - WaarBenJij.nu

Geen walvishaai

Blijf op de hoogte en volg Anne

29 November 2012 | Mozambique, Inhambane

Vandaag dan eindelijk actie in Tofo, de wind was gaan liggen dus we mochten op walvishaai toer.
In een grote speedboot vanaf het strand de oceaan op. Eerst dat ding in het water duwen en daar na keihard door de golven heen. Een achtbaan is er niets bij. Op zee onze vinnen aan en duikbrillen op, zodat we bij het zien van walvishaaien meteen het water in konden.
Twee uur rondgevaren, veel golven over ons heen gekregen, verbrand door de zon en wit van het zout kwamen we de boot weer uit. Geen walvishaai of andere vis gezien. Alleen kwalllen.
De terugkomst op het strand was ook wel weer spectaculair, met hohe snelheid op het strand af tot de boot stil staat. En wij allemaal door de noot heen vlogen.
Jammer van de haaien, maar het tochtje opzich was ook leuk.
Morgen kajakken naar een eilandje en daar lunchen met locals.