Help Spikkel om kinderen te helpen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anne Smudde - WaarBenJij.nu Help Spikkel om kinderen te helpen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anne Smudde - WaarBenJij.nu

Help Spikkel om kinderen te helpen

Blijf op de hoogte en volg Anne

05 December 2013 | Nederland, Amsterdam

Over 21 dagen stap ik weer in het vliegtuig om me drie-en-een-halve week te oriënteren op de het bouwen van een doorgangshuis in Zambia. Het leek mij wel weer een goed idee om Spikkel in te zetten:

Stap 1: bedenk een leuke foto-opdracht die ik met Spikkel kan doen. Bijvoorbeeld: maak een foto van Spikkel bij het voetbalveld van Livingstone, maak een foto van Spikkel met je bagage op Schiphol, maak een foto van Spikkel te midden van de kinderen van de school, maak een foto van Spikkel naast verschillende soorten Afrikaans eten..... ect.. ect.. Per foto vraagt Spikkel dan minimaal 5 euro. Bedenk wel dat het handig is als de opdrachten uitvoerbaar zijn, en gedaan kunnen worden op de plekken waar ik heen ga. Ik ga naar Zambia bij de Victoriawatervallen (Livingstone).

Stap 2: laat mij via, email (annesmudde@hotmail.com of info@lilato.com) weten hoe je Spikkel op de foto wil hebben. Beschrijf dit zo duidelijk mogelijk. Vermeld ook duidelijk je naam, emailadres en het bedrag wat er tegenover staat. Minimaal 5 euro. Wanneer ik de foto van Spikkel heb gemaakt stuur ik een mail met de foto.

Stap 3: Wanneer je vindt dat Spikkel zijn geld verdiend heeft, dus als je bericht hebt gehad dat Spikkel de opdracht heeft uitgevoerd, of misschien ook wel eerder, kun je de donatie overmaken op het volgende girorekeningnummer:
6313468 ten aan name van Stichting Lilato Foundation
(IBAN NL33INGB06313468).

Stap 4: Het eerste spaardoel van Lilato en dus ook van Spikkel wordt een doorgangshuis voor de straatkinderen van Livingstone. De opbrengst gaat volledig naar het huis dat gebouwd gaat worden voor de straatkinderen. Of wel aan het kopen van de grond waarop het huis gebouwd zal worden, of wel aan de stenen, het betalen van de (lokale) werkmannen, het dak, de toiletten, of voor wat er nog meer voor nodig is om het huis te bouwen. Via de site www.lilato.com wordt de voortgang van het sparen en later (hopelijk) van het bouwen bijgehouden.

Je kan ons volgen op mijn website:
www.lilato.com

Zie voor mijn weblog:
http://www.lilato.com/page/weblog
Of op facebook:

www.facebook.nl/lilatofoundation

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 24 Aug. 2012
Verslag gelezen: 418
Totaal aantal bezoekers 25353

Voorgaande reizen:

01 November 2012 - 01 Februari 2013

Afrika 2012

Landen bezocht: