Mijn reisplan - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anne Smudde - WaarBenJij.nu Mijn reisplan - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Anne Smudde - WaarBenJij.nu

Mijn reisplan

Blijf op de hoogte en volg Anne

24 September 2012 | Nederland, Amsterdam

Op een november is het zover, mijn tweede grote reis, waarbij vrijwilligerswerk een grote rol speelt. De eerste ging 2007 naar Ecuador, zie annesmudde.punt.nl .
Tsja waarom, voor de uitdaging, het meer zien van de wereld, het kijken bij andere culturen of liever gezegd het mee maken van andere culturen. En hoe gaat dat beter dan tijdelijk deel uit te maken van die andere cultuur.
De vorige keer ging ik naar Zuid-Amerika dus leek het me leuk om nu richting Afrika te gaan. En dit keer naar meerdere landen, deels rondreis en deels vrijwilligerswerk.

Het plan:
1 november vlieg ik naar Kaapstad waar ik 's avonds aankom. Dan heb ik 2 dagen voor de siteseeing daar.

5 november vlieg ik door naar Swasiland, waar ik eerst een dag voorlichting krijg over het vrijwilligerswerk daar. Vervolgens gaan we voor een paar dagen naar het Krugerpark. Weer terug in Swasiland gaan we twee weken werken op een school daar, of in een weeshuis of iets anders waar kinderen bij betrokken zijn. Na die twee weken gaan we een week naar Mozambique. Lekker een week genoegen van het strand en het mooie weer. Ik schrijf we, omdat er een internationale groep van vrijwilligers gaat.

3 december vlieg ik dan weer terug naar Kaapstad, ik ben dan 'vrij' tot 17 december. Mogelijkheden genoeg dan, in de omgeving van Kaapstad blijven, naar Namibië of Botswana gaan of rondreizen in Zuid-Afrika. Waarschijnlijk ga ik kijken in Kaapstad naar een leuke toer naar Namibië.

17 december vlieg ik dan door naar Zambia, waar ik 6 weken ga werken in Livingstone. Op steenworp afstand van de Victoriawatervallen, zo'n 10 kilometer. Eerst ga ik 4 weken gaanmeewerken aan het kerstprogramma van een school daar. In de ochtenduren spelen met de kinderen, die dan vakantie hebben. In de middaguren meewerken aan verschillende projecten, wat kan varieren van meehelpen in een centrum voor ouderen, helpen op een boerenbedrijf, mensen Engelse les geven....... Van alles dus.
De laatste 2 werken heb ik me opgegeven voor een medisch project, waarbij ik mee ga naar verschillende plekken waar simpele medisch handelingen nodig zijn. Dat leek me wel en mooie afwisseling op de kinderen...

28 januari vlieg ik dan weer terug naar Kaapstad, waar ik nog 2 dagen heb.
31 januari vlieg ik dan weer terug naar Nederland,na een nachtvlucht sta ik 1 februari weer op Schiphol.

Natuurlijk ga ik ook weer geld inzamelen, voornamelijk voor de kinderen in Zambia. Kijk bij "help Spikkel kinderen helpen" voor meer info.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 24 Aug. 2012
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 25358

Voorgaande reizen:

01 November 2012 - 01 Februari 2013

Afrika 2012

Landen bezocht: