Krugerpark - Reisverslag uit Ezulwini, Swaziland van Anne Smudde - WaarBenJij.nu Krugerpark - Reisverslag uit Ezulwini, Swaziland van Anne Smudde - WaarBenJij.nu

Krugerpark

Blijf op de hoogte en volg Anne

12 November 2012 | Swaziland, Ezulwini

Kruger was in een woord fantastisch, we zijn er woensdag heengereden, met een internationale groep en twee gidsen, Bob en Psychology.

Meteen al na binnenkomst zagen we olifanten, nijlpaarden, giraffen, buffels, neushoorns, impalas en toch vooral zebra's.. Op de leeuwen, de luipaarden en andere wilde dieren moesten we even wachten. De eerste twee zagen we toen alleen van grote afstand. Maar de laatste twee dagen werden we beloond met een leeuw op drie meter afstand. Hij was op weg naar een rivier waarin een dood nijlpaard lag, eenmaal daar lagen er 6 of 7 leeuwen goed in zicht te kijken hoe en of ze het nijlpaarden zouden pakken. Weliswaar op afstand maar toch.
Een avond tijdens de rondrit, (georganiseerd vanuit Kruger) reden we langs een groep leeuwen, die naar elkaar aan het grommen waren. En waar ineens een olifant doorheen trompetterde. In een woord geweldig dus, maar geen foto's want de flits was niet goed genoeg. Ook zagen we toen een cheetah moeder met 5 kleintjes, nou ja kleintjes, 6 maanden waren ze zo'n beetje.

De laatste ochtend kregen we een ochtendwandeling, ook vanuit Kruger, daar hebben we met drie uur wandelen alleen 2 wilde honden gezien. De big five dus, en met de cheetah en de wilde hond eigenlijk de super 7.

Echt een aanrader!

• 12 November 2012 - 23:22

Carlien:

Ooooh, ik ben zo jaloers!! Geweldig meis, wat je aan het doen bent!

Ik heb de foto's gezien, Spikkel met een wild dier!
    OP welk rekeningnummer moet ik geld overmaken?

• 13 November 2012 - 05:31

Anne Smudde:

Die met die cheetahs was voor jou bedoelt...
    Op nummer 2041970 tav Anne Smudde in Amsterdam

Enne als je ooit de jackpot wint, kruger is ideaal voor jou.