Zambia - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Anne Smudde - WaarBenJij.nu Zambia - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Anne Smudde - WaarBenJij.nu

Zambia

Blijf op de hoogte en volg Anne

18 December 2012 | Zambia, Livingstone

Zaterdag in Kaapstad rustig aan gedaan, naar een markt geweest en daarna bij het zwembad gehangen... 's Avonds met drie Nederlandse meiden en de moeder van een van hen uit eten geweest. Die meiden was ik voor Namibië ook tegengekomen.
Zondag een wijntour gedaan rondom Kaapstad, waarin we vier wijnboerderijen bezocht hebben. Ik dronk geen wijn, maar de uitzichten waren het meer dan waard. Op twee boerederijen konden we ook geitenkaas en olijfolie proeven. En op eentje hadden ze wijn zonder alcohol. Erg lekker! 's Avonds mijn vader gebeld, ook fijn.

Maandag doorgegaan naar Zambia, weer 4 uur vliegen, verdeeld over twee vluchten en tussendoor wachten in Johannesburg. Overigens best een goed vliegveld waar ik me wel vermaak.
Eenmaal in Zambia een hoop gedoe met het visum, in verhouding tot de rest van wat ik heb meegemaakt dan. Nu wel een volle vlucht en iedereen moest een visum kopen, 80 dollar. Ondertussen zag ik op een kleine draaiband mijn tas al cirkelen. Daar werd ik opgewacht door mensen van het vrijwilligershuis. Ook hier is het vrijwilligershuis deels een backpackerslodge, al is het hier meer gescheiden. Een huis voor ons, een huis voor de backpackers.
Na een hoop informatie werden we, we waren met vier nieuwe mensen, uitgenodigd om die avond mee te doen met een pupquiz... De organisatie hier is in en met het dorp bezig met veel fondsen werving. Dit is er een van, omdat de inschrijving en het geld van de drankjes naar deze organisatie gaat. Happy Africa.
Ik ben meegegaan, maar heb er niet veel van gebakken. Op een terras naast een vrij drukke verkeersweg, op z'n Afrikaans, dus met een persoon die de vragen roept.... Laat mijn Engels het toch afweten. Gelukkig wisten mijn teamgenoten meer, de meeste vragen gingen over Amerika, waar zij vandaan komen.
Hier zijn ongeveer 20 vrijwilligers, vooral uit Amerika.

Vandaag begonnen met het werken, met z'n vieren naar een school waar we gingen kastelen met de kinderen, die hebben tenslotte ook vakantie. En daarna buiten spelletjes gespeeld.
's Middags naar een andere school waar we een groepje kinderen kerstliedjes probeerden te leren zingen. Maar dat was niet zo'n succes...
Volgens mij ook omdat een liedje als 'jingle bells' over sleeen ze weinig zegt. 'We wish you a merry chrismas' zingen ze wel.
Ook weer leuke dingen dus.
Internet is hier minder goed geregeld dus weet ik niet wanneer dit gepost wordt.... Toch nog vandaag begonnen:-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 24 Aug. 2012
Verslag gelezen: 372
Totaal aantal bezoekers 25361

Voorgaande reizen:

01 November 2012 - 01 Februari 2013

Afrika 2012

Landen bezocht: