Spikkel geeft weer geld uit... - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Anne Smudde - WaarBenJij.nu Spikkel geeft weer geld uit... - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Anne Smudde - WaarBenJij.nu

Spikkel geeft weer geld uit...

Blijf op de hoogte en volg Anne

20 Januari 2013 | Zambia, Livingstone

Spikkel heeft weer een paar mooie doelen gevonden om het geld, nog zo'n 700 euro aan uit te geven.

1) Spikkel betaalt mee aan een rolstoel die nodig is voor de school voor gehandicapte kinderen. Dat is zo'n 178 euro.
2) Spikkel koopt een nieuw springtouw voor de After School. Het oude springtouw is een paar keer gebroken en duidelijk aan vervanging toe. Dat is 70 euro.
3) Spikkel koopt een handboor, om het bouwwerk op sommige projecten makkelijker te maken. Dat is 40 euro.
4) De rest van het geld, zo'n 410 euro wil Spikkel uitgeven voor het opvangcentrum van de directrice van de school in de Linda Community.
Deze vrouw rijdt elke avond met een busje over straat om alle kinderen die op straat leven naar binnen te halen. Kinderen die nog familie hebben probeert ze terug te plaatsen bij hun familie, kinderen die dat niet hebben slapen elke nacht in haar opvang. Die opvang, die in de school is wordt op het moment verbouwd. Als het klaar is kan ik me voorstellen dat ze wel wat nieuwe spullen kan gebruiken. De eerste keer dat ik haar vroeg zei ze dat ze alleen pannen nodig had. De tweede keer gaf ze toe veel meer nodig te hebben. Waaronder een koelkast, lepels om te eten met de kinderen, goede keuken messen en mogelijk een televisie. Geen idee hoe ver ze komen met 400 euro, maar dat zien we wel.

Inmiddels heb ik gevraagd of ik 's avonds een keer met haar mee mag. Op zich mag dat wel, maar ze moeten eerst uitzoeken of het veilig is. In de kleine dorpen is het namelijk niet altijd veilig op straat. Dus wie weet komen er foto's.....