weer in Kaapstad - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Anne Smudde - WaarBenJij.nu weer in Kaapstad - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Anne Smudde - WaarBenJij.nu

weer in Kaapstad

Blijf op de hoogte en volg Anne

30 Januari 2013 | Zambia, Livingstone

Maandagmiddag stond ik dan ineens alleen op het vliegveld van Livingstone. Gek eigenlijk, na drie maanden mensen om.me heen verlangde ik echt naar wat tijd alleen. Maar zo alleen op het vliegveld is dan wel ineens heel erg alleen...
Na een goede vlucht van Livingstone naar Johannesburg moest ik twee uur wachten. De vlucht daarna naar Kaapstad was toch wel de ergste die ik ooit heb gehad. De piloot waarschuwde al voor turbulentie omdat we zouden opstijgen door een onweersbui. Nou dat hebben we geweten..... De wegen in Zambia en het gestuiter in het busje daar was er niets bij.
Landen in Kaapstad met de ondergaande zon was dan wel weer mooi, dat maakte de vlucht weer goed.

Dinsdag lekker lui gedaan, liggen lezen in bed en veel geslapen, nu ik een kamer voor mezelf heb geboekt. 's Middags zat ik in een gemeenschappelijke ruimte op internet te kijken toen een meisje kwam vragen wie er meeging naar de Tafelberg. De eerste reactie was nee, daar ben ik al geweest. Maar toen bedacht ik me dat ze bedoelde mee naar de zonsondergang opbde Tafelberg. Dat wilde ik ook nog graag doen, dus samen in een taxi gesprongen en de zonsondergang in de oceaan bekeken. De derde zonsondergang op een rij....

Vandaag moest ik vroeg op om te gaan paraglyden ergens buiten Kaapstad. Eigenlijk wilde ik iets met haaien doen, maar dat seizoen is een beetje over. Nou paraglyden was een goed alternatief.
Het duurde een tijdje voordat we echt konden gaan, vanwege mist in de bergen. En het loskomen van de grond was een beetje eng. Maar eenmaal met een instructeur in de lucht is het geweldig. Langs de bergen heen en weer vliegen en genieten van het uitzicht.
Nu langzaamaan mijn tas inpakken, morgenvroeg moet ik hier uitchecken. En dan morgen nog naar het waterfront, het toeristische winkelgebied. En morgenavond naar het vliegveld.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 24 Aug. 2012
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 25365

Voorgaande reizen:

01 November 2012 - 01 Februari 2013

Afrika 2012

Landen bezocht: